تعریق کف دست و زیر بغل

تعریق کف دست و زیر بغل

تعریق کف دست و زیر بغل
افرادی که مبتلا به تعریق زیاد (hyperhidrosis) هستند معمولا بیش از حد معمول و حتی در هوای خنک نیزعرق می‌کنند. عرق کردن زیاد بدن معمولا در سنین25 تا 64 رخ می‌دهد اما ممکن است افراد در سنین کمتر نیز به این بیماری مبتلا شوند. اختلال در فعالیت‌های روزمره و همچنین سایر اختلالات اجتماعی ناشی ازعرق کردن زیاد بدن می‌باشد

تعریق زیاد معمولا به‌ 2 صورت کلی و منطقه‌ای می‌باشد.

تعریق کلی : در این حالت کل بدن عرق می‌کند. عواملی چون: عفونت، بیماری مزمن،پرکاری تیروئید . اختلالات هورمونی و همچنین مصرف برخی داروها ممکن است علت عرق کردن زیاد بدن باشد.

تعریق منطقه ای :دراین حالت نقاط خاصی از بدن مانند زیربغل و کف دست‌ها رخ می‌دهد.این حالت متواند به دلیل زمینه ژنتیک رخ دهد.

 

درمان عرق کردن زیاد بدن
تجویز دارو :مصرف دارو باید تحت نظر پزشک بوده ودر صورت بروز عوارض حتما به پزشک معالج اطلاع داده شود.
تزریق بوتاکس : این روش درمان موقت میباشد و نیاز به تزریق مجدد بعد از 4 تا 6 ماه میباشد.

جراحی( سمپاتکتومی):افرادی که تزریق زیاد کف دست و زیر بغل دارند و از روشهای دیگر درمان نتیجه مناسب نگرفته اند و شرایط بیهوشی عمومی رادارند کاندید این روش درمان میباشند.


چه مواردی را باید قبل ازجراحی مد نظر قرار دهید؟

اگر به داروی مشخصی حساسیت دارید و یا نسبت به داروهای خاص پزشکی و جراحی آلرژی دارید،و همچنین اگر داروی خاصی مصرف می کنید ، باردار هستید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
اگر سابقه خونریزی دارید، داروهای مربوط به انعقاد خون مصرف می کنید ( مانند داروهای رقیق کننده)ویا آسپرین حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
اگر سیگار مصرف می کنید توصیه میشود که حتما قبل از عمل جراحی و تا جایی که ممکن است به زودی مصرف سیگار را قطع کنید.

روش جراحی
این روش تحت بیهوشی عمومی انجان میشود. سپس دو یا سه برش کوچک در زیر بغل ایجاد میشود. ریه در طول جراحی منفعل باقی می ماند تا جراح بتواند به راحتی به زنجیره عصبی در طول ستون فقرات دسترسی پیدا کند. جراح توسط یک ابزار پزشکی که در نوک آن دوربین تجهیز شده است به مکان مورد نظر می رسد و سپس بر حسب نوع بیماری زنجیره عصبی را در آن ناحیه قطع می کند. پس از پایان این عملیات، ریه مجددا شروع به کار می کند و سپس در سمت دیگر همین عمل تکرار می شود. کل زمان جراحی به صورت تقریبی یک ساعت است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درباره ما


دکتر پژمان فرشیدمهر

فوق تخصص جراحی عروق و اندوواسکولار

هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران

عضو انجمن جراحان عروق ایران

تماس با ما


  • 02126744129
  • 09393300778
  • info@drfarshidmehr.com
  • سعادت اباد،سروغربی،خ بخشایش،(روبروی بیمارستان عرفان)بن بست قائم ،پلاک ۶،واحد ۷

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مقالات


ورم دست

ورم دست

درمان واریس حاد

درمان واریس حاد

error: Content is protected !!